Kako skinuti celulit?

Celulit je promena na koži koja se javlja kod većine žena posle puberteta, i označava poremećaj u potkožnom masnom tkivu. Prvi put se pominje dvadesetih godina prošlog veka, a šezdesetih godina i u referencama Vogue magazina.

Celulit predstavlja promene u vidu potkožnih čvorića koji nastaju uklještenjem potkožnog masnog tkiva sa vezivnim tkivom, pa koža dobija izgled pomorandžine kore. Može se retko sresti i kod muškaraca koji imaju smanjeno lučenje androgena. Pored polnih hormona važnu ulogu u stvaranju celulita imaju i drugi hormoni kao što su: insulin, kateholamini, hormoni štitne žlezde i prolaktin. Na žalost, tačan uzrok nastanka celulita je još uvek nepoznat, mada se još kao mogući uzroci navode genetska predispozicija, način života, stres, ishrana i drugi.

Promene su uglavnom lokalizovane na bokovima, butinama, zadnjici, stomaku, listovima, čak mogu biti prisutne i na nadlakticama. Sedanterni način života naročito doprinosi stvaranju celulita zato što je ugrožena cirkulacija kože donjeg dela tela. Nedovoljno unošenje tečnosti takođe ugrožava cirkulaciju i svakodnevnu detoksikaciju.

Fotografija: Mina Gudurić

Model: Bojana Tubić

Da bi ste se rešili celulita treba da poštujete nekoliko pravila. Prvo, važan je unos tečnosti. Dnevni unos tečnosti treba da bude oko 2L, u šta se računa i tečnost uneta preko hrane. U letnjim mesecima, kada je spoljašnja temperatura visoka, potražnja organizma je mnogo veća zbog velikog gubitka tečnosti putem kože. Gazirane napitke treba izbegavati, ili još bolje izbaciti iz upotrebe, dozvoljen je unos prirodnih sokova od agruma i ostalog voća koje sadrži vitamin C.

Čajevi su važni zbog diuretskog efekta te olakšavaju izbacivanje tečnosti i samim tim toksina. Što se hrane tiče, najzastupljenije treba da bude povrće u polusirovom stanju da bi u njemu ostalo što više hranljivih materija koje se preteranom termičkom obradom gube. Od mesa je najbolja piletina, koja nije genetski modifikovana (i teško ju je naći u mesarama), riba, zato što sadrži esencijalne masne kiseline koje poboljšavaju rad organizma, hladno ceđena ulja, maslinovo, kukuruzno i sl. Integralne žitarice (heljda, ovas, ječam, raž) su takođe poželjne. Mleko i mlečni proizvodi imaju značajnu ulogu u metabolizmu kalcijuma te očuvanju vitalnosti skeleta i prevenciji osteoporoze, a probiotski proizvodi i u balansu digestivnog trakta preko kojeg takođe izbacujemo toksine.

Fizička aktivnost. Neminovna. U najmanju ruku šetnja svakog dana, a može biti uključeno i trčanje, plivanje, vožnja bicikla. Tempo života je danas, na žalost, takav da imamo jako malo slobodnog vremena, neko zbog posla, neko zbog porodice, pa i minimalno vežbanje od 15 minuta 2 puta dnevno može biti dovoljno.

„Dodatne aktivnosti“ u smislu anticelulit masaže, korišćenje preparata za zatezanje kože ili onih koji deluju protiv celulita su takođe poželjne. Masaža je važna za podsticanje cirkulacije i poboljšanje rada limfotoka, koji u našem organizmu služi za sakupljanje najštetnijih materija. Metodu masaže prepuštam profesionalcima, jedino što mogu da dodam da je važno da se masažom podstiče cirkulacija ka srcu, jer normalno krv lakše ide „na dole“ po sili zemljine teže, a prirodni način ove masaže je kretanje – radom mišića se kontrahuju i krvni sudovi i olakšava cirkulacija.  

Preparati protiv celulita su jako nezgodna tema za pisanje, zato što, kao i sve druge kreme ne odgovara svakome isto. Ono što vaša izabrana anticelulit krema ili gel mora da sadrži jesu bršljan, kofein i mentol. Bršljan je odavno poznat kao sastojak anticelulit preparata, kofein stimuliše cirkulaciju kao i mentol. Novija istraživanja pokazuju da važnu ulogu igraju i alge, fitoandrogeni, kao i razna esencijalna ulja ( limun, ruzmarin, itd ). Izbor preparata je na vama, drage moje. A ono što je moje je savet da se koriste u kontinuitetu,  barem dva puta dnevno u toku 2 meseca da bi to bilo efektno. Vidljivo poboljšanje može da se javi i ranije ali da bi se rezultati održali i da ne bude jo jo efekta potrebna je duža upotreba.

Još par korisnih saveta. Ako vam se nešto „gricka“, radije uzmite sirovu kelerabu nego čips i smoki; ako vam se jede slatko umesto parčeta torte – uzmite voće, ili ako ste ovisnik kakaoa onda uzmite kockicu crne čokolade sa velikim procentom kakaoa, delovaće i na prevenciju moždanih oboljenja. Ne koristite so, koristite druge začine, bosiljak, kari, đumbir koji je takođe dobar za sprečavanje nastanka celulita. Ako vam se spava posle obroka prvo prošetajte pa onda spavajte ako baš morate. I mislite pozitivno, ne dozvolite da stres pobedi!!                

Vesna Domijan

Vesna Domijan

Obožavam svoje zanimanje. Nisam namćor i ne ličim na učiteljicu. Volim da jedem slatkiše. I mnogo volim sebe.

"Daj ženi deset saveta i ona će na kraju poslušati jedanaesti - svoj."
- H. Helmholc

Mina Gudurić

Mina Gudurić

Veliki optimista,slavi slobodu umetnosti i avanturista.

Leave a Reply